Sidor

onsdag 3 maj 2017

Blyga elever- min föreläsning på SETT-mässan




Om du var på SETT-mässan och hörde min föreläsning om hur man kan lyfta blyga elever med IKT och vill se om bildspelet finns det här ovan. 

Här finns också länkar till de verktyg jag nämnde under föreläsningen:
Answergarden.ch
Socrative.com (Finns både gratis- och Pro-version. Jag har bara använt den som är gratis.)
Kahoot
Plickers
Today's meet
Menti
Explain Everything
ShowMe
Opinion

Här finns länk till UR:s undersökning om talrädsla bland ungdomar.

Tänk också på att du kan komma långt genom att bara använda grundfunktionerna och grundapparna på en surfplatta eller telefon. Det måste inte vara high tech! Om du har några frågor om föreläsningen kan du gärna kontakta mig via min hemsidas kontaktformulär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar